نوشته شده توسط : دکتر شریف نجفی

ورزشهای مناسب برای تنگی کانال نخاعی کمر و ستون فقرات به گفته دکتر باقری مقدم متخصص پزشکی ورزشی

ورزشهای مناسب برای تنگی کانال نخاعی کمر و ستون فقرات از بهترین روش های پیشگیری و درمان انواع بیماری هستند. پیاده روی، دوچرخه سواری و شنا سه روز در هفته به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه، مناسب ترین ورزش برای رفع دردهای ناشی از تنگی کانال نخاعی است.

 

ورزشهای مناسب برای تنگی کانال نخاعی کمر و ستون فقرات

برای مشاهده متن کامل مقاله ورزشهای مناسب برای تنگی کانال نخاعی کمر و ستون فقرات روی لینک ورزشهای مناسب برای تنگی کانال نخاعی کمر و ستون فقرات کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: بیماری های ستون فقرات , ,
:: برچسب‌ها: ورزشهای مناسب برای تنگی کانال نخاعی کمر و ستون فقرات , ورزش برای تقویت نخاع , آیا پیاده روی برای تنگی کانال نخاعی خوب است , آب درمانی برای تنگی کانال نخاعی , ورزش برای دیسک کمر , درمان تنگی کانال نخاعی با داروی گیاهی , درمان تنگی کانال نخاعی با لیزر , زالو درمانی برای تنگی کانال نخاع , درمان تنگی کانال نخاعی بدون جراحی ,
:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر شریف نجفی

نوار عصب چیست (نوار عصب دست، نوار عصب پا)

نوار عصب چیست (نوار عصب دست، نوار عصب پا) (EMG& NCV) Electromyography & Nerve conduction study که به اختصار EMG& NCV نوشته می شود و گاهی به آن الکترومیوگرافی گفته میشود که به اختصار ای ام جی و یا تست عصب هم گفته می شود ، نوعی روش تشخیصی است که برای ارزیابی سلامت اعصاب و عضلات و تشخیص بیماریهای عصبی و عضلانی و اختلالات محل اتصال عصب و عضله به کار می رود.

 

نوار عصب چیست

برای مشاهده متن کامل مقاله نوار عصب چیست روی لینک نوار عصب چیست کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: نوار عصب و عضله , ,
:: برچسب‌ها: نوار عصب چیست , نوار عصب , تفسیر جواب نوار عصب و عضله , نوار عصب و عضله برای تشخیص ام اس , عوارض نوار عصب و عضله , هزینه نوار عصب و عضله , نوار عصب دست چقدر طول میکشد , آیا نوار عصب عضله درد دارد , نوار عصب دیسک کمر , نوار عصب گردن چیست ,
:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر شریف نجفی

سندرم تونل کارپ یا سی تی اس (Carpal Tunnel Syndrome)

گزگز مورمور دست یا سندرم تونل کارپ شایعترین علت گزگز و خواب رفتگی دستها است که ناشی از تحت فشار قرار گرفتن عصبی با نام عصب مدین در مچ دست می باشد.

به این سندرم به طور مخفف، سی تی اس (CTS)، هم می گویند و چون کاربرد آن بسیار رایج است در ادامه مطلب از آن استفاده می شود.

 

گزگز مورمور دست

برای مشاهده متن کامل مقاله گزگز مورمور دست روی لینک گزگز مورمور دست کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: نوار عصب و عضله , ,
:: برچسب‌ها: گزگز مورمور دست , استرس و گزگز دست و پا , درمان گیاهی گزگز دست و پا , گزگز انگشتان دست راست , دست و پام گزگز میکنه , علت مور مور شدن دست چپ , علت مور مور شدن بدن در طب سنتی , درمان گزگز پا , درمان مور مور شدن پا در طب اسلامی , گزگز مورمور دست، سندروم تونل کارپ، چسبندگی عصب دست، تنگی کانال دست , سی تی اس ,
:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 مرداد 1400 | نظرات ()